احداث خط لوله گاز ۱۶ اینچ نایین در سفر رئیس‌جمهور

احداث خط لوله گاز ۱۶ اینچ نایین در سفر رئیس‌جمهور

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به پروژه احداث خط لوله ۱۶ اینچ شهرستان انارک به نایین، گفت: احداث این خط لوله از شهرستان نایین به انارک، حدود ۸۹ کیلومتر است که با عنایت رئیس‌جمهور عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید چگینی امروز _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان نائین، اظهار کرد: وضعیت گازرسانی به استان اصفهان مناسب است، اما بخش‌هایی از شهرستان نائین و خوروبیابانک با مشکلاتی مواجه است که با اقدامات انجام شده و دستور وزیر نفت، گشایش‌هایی در این شهرستان‌ها ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌هایی که درخصوص تأمین سرانه خانوار داشتیم و براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و با دستور وزیر نفت در هیئت مدیره شرکت ملی گاز ایران، اعتبار مورد نیاز برای احداث خط لوله گاز ۱۶ اینچ شهرستان نائین تأمین شده است و تا پایان سال به مشترکان شهرستان‌ها گازرسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به پروژه حائز اهمیت احداث خط لوله ۱۶ اینچ شهرستان انارک به نائین، تصریح کرد: امیدواریم این پروژه در سفر ریاست‌جمهوری به استان شهیدپرور و ولایتمدار اصفهان کلید بخورد.

وی با بیان اینکه احداث خط لوله ۱۶ اینچ از شهرستان نائین به انارک حدود ۸۹ کیلومتر است، اضافه کرد: گازرسانی به ۱۲ روستای خوروبیابانک با اعتباری بالغ بر ۵۰۵ میلیارد تومان برای فاز اول اجرایی خواهد شد و امیدواریم کمتر از یک سال دیگر اجرایی شود.

چگینی خاطرنشان کرد: امیدواریم با احداث خط لوله ۱۶ اینچ در فاز اول پایداری گاز در انارک و نائین ایجاد شود و در فاز دوم علاوه‌بر گازرسانی به ۱۲ روستا خطوط لوله در خوروبیابانک در دستور کار و اجرا قرار گیرد.

وی افزود: طرح‌های دیگری در دستور کار قرار دارد که در فازهای بعدی انجام خواهد شد، از این رو به نظر می‌رسد با گازرسانی به شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک مشکلی در این راستا وجود نداشته باشد و بتوانیم گاز کافی را برای توسعه صنعت در این شهرستان‌ها در اختیار صنعتگران قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز جمهوری اسلامی ایران گفت: گازرسانی به مرغداری و دامداری کلوت محمدیه نائین، گازرسانی به پایگاه شهید شرافت و خطوط تغذیه این شهرستان نیز در دستور کار است.
(۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲)