خدا کند سر هیچ مردی جلوی زن و بچه اش خم نشود! (2)

انارک نیوز - شنبه 19 اسفند ماه 1396 خبری شوکه کننده در مورد کارخانه پاکت سازی شرکت فرآوری پارسیان سپهر داشتیم که واقعیت تلخی بود.
اخراج باقیمانده کارگران کارخانه پاکت سازی که کمتر از سی نفر بودند آن هم در هنگامه عید نوروز که خرج ایرانیان بیش از دیگر ماه های سال می باشد و گرانی در بی پولی خود را صد چندان نشان می دهد. به اصطلاح همه باید خوشحال باشند اما مگر با کیسه خالی میسر است. چگونه می توانستیم با این خبر کنار بیاییم.
در این حین رایزنی و جلسات متعددی با مسئولین سیاسی و اجرایی شهرستان نایین و مدیران شرکت برگزار شد که نتیجه ای برای ادامه کار این اخراجی ها نداشت. این امید نیز پرپر شد. شرکت با اعلام ورشکستگی در آستانه انحلال قرار دارد.
اینک 27 فروردین ماه کارخانه تعطیل و از حدود سی کارگر باقیمانده پارسال فقط سه نفر تا سه ماه آینده قرارداد دارند که حسابدار و نگهبانان می باشند و دیگر کارگران به اداره کار نایین رفتند تا با تشکیل پرونده از بیمه بیکاری استفاده نمایند. پوشه های بیمه بیکاری آماده شده است و اخراجی ها می توانند برای گرفتن نامه به اداره کار نایین مراجعه و سپس به اداره بیمه های اجتماعی انارک تحویل تا از مزایای بیمه بیکاری بهره مند شوند.
انارک از وجود این کارخانه هم محروم و مشکلی دیگر بر مشکلاتش افزون شد. به امید روزی که دادرسی پیدا شود و از محرومیت بیشتر رنج نبریم.