به دنبال پلنگ ایرانی در مستند « محیط بان و پلنگ»

گونه در حال انقراض پلنگ ایرانی در مستند «محیط بان و پلنگ» در کانال اردوی شبکه سحر جستجو می شود.  

به گزارش شاینا به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند «محیط بان و پلنگ»، تولید سال 1395، روایتی از گونه درحال انقراض پلنگ ایرانی از کانال اردوی شبکه سحر پخش می شود.
در این مستند، بیان خواهد شد که محیط بانی کنجکاو وعلاقمند به حیات وحش، گزارش های مشکوکی مبنی بر حضور پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش عباس آباد در شهرستان نایین دریافت می کنند و در صدد ثبت حضور پلنگ در این استان بر می آید. همچنین بدان توجه داده خواهد شد که آخرین تصویر ثبت شده از این گونه درحال انقراض پلنگ ایرانی مربوط به 40 سال پیش است.
گفتنی است؛ مستند «محیط‌بان و پلنگ» سال ۲۰۱۷ در نخستین حضور بین المللی خود در جشنواره حیات وحش  Jackson Hole آمریکا توانست جایزه نخست این جشنواره در بخش «انسان و طبیعت» را به دست آورد.
مستند «محیط‌ بان و پلنگ» به نویسندگی و تهیه کنندگی فتح الله امیری و کارگردانی مشترک نیما عسگری و فتح الله امیری، توسط موسسه تصویر حیات وحش و با برنامه ریزی وهمکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین و پشتیبانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تهیه و تولید شده است.
رحمان رستم پور، زبانگردان کردی این مستند بوده و امشب 23 بهمن ساعت 20:24 به وقت تهران به مدت 43 دقیقه از کانال کردی شبکه سحر پخش خواهد شد.
(۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۲:۱۱)