واگذاری اراضی ملی شهرستان نایین در راستای جهش تولید و توسعه پایدار 

مهدی علمی - اصفهانسرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین گفت: در مجموع بیش از ۴.۵ هکتار از راضی دولتی با کاربری مسکونی در شهرهای نایین و انارک جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی علمی سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین با بیان اینکه در راستای جهش تولید و اجرای طرح‌های شهری بخشی از اراضی دولتی این شهرستان با کاربری‌های مختلف واگذار شده است، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، ۳۷ هزار مترمربع از اراضی دولتی با کاربری مسکونی شهر نایین و هشت هزار و ۱۰۰ متر مربع از اراضی شهر انارک واگذا شد.  

 وی با بیان اینکه واگذاری اراضی ملی این شهرستان همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل اه و شهرسازی استان اصفهان انجام می پذیرد، گفت: ۱۰ قطعه زمین جهت تامین مسکن ۲۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی که دارای حداقل دو عضو معلول بودند و توسط اداره بهزیستی شهرستان نایین معرفی شدند اختصاص یافت.  

 سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین از دیگر اراضی واگذار شده به واگذاری پنج پلاک مسکونی به ۱۰ خانواده شهید و یک قطعه زمین با کاربری تالار پذیرایی در شهر نایین از طریق برگزاری مزایده اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ هزار مترمربع از اراضی حریم شهر نایین و انارک تحصیل شد.  

 وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از اراضی ملی شهرستان نایین یکی از اولویت‌های این اداره است گفت: پیگیری های لازم جهت ۲۱ فقره پرونده حقوقی از طریق دادگستری بعمل آمد و ۹۵ فقره نیز در حال شناسایی و تشکیل پرونده است.  

 علمی در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای بهسازی بافت فرسوده اذعان داشت: مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان جهت بهسازی بافت فرسوده محله محمدیه به شهرداری نایین تخصیص داده شد همچنین قرارداد تهیه طرح بهسازی محور تاریخی و گردشگری شهر بافران نیز منعقد شد.  

 وی در خصوص برخی از اقدامات این اداره در حوزه شهرسازی و معماری به انعقاد قرارد‌اد طرح جامع شهر نایین، انعقاد قرارداد طرح‌های تفصیلی شهرهای انارک و بافران و پاسخ به ۴۲۰ مورد استعلام‌های دریافتی از مراجع شهرستانی و پاسخگویی به استعلام‌های معاونت‌های شهرسازی و معماری و املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان درخصوص مالکیت اراضی دولتی و حریم و محدوده شهر اشاره کرد.  
(۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰)