جشنواره مدهامتان باعث نهادینه شدن فرهنگ دینی و قرآنی می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نایین گفت: وجود جشنواره هایی مانند مدهامتان، باعث ترویج معارف اسلامی، نهادینه سازی فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه ایرانی اسلامی می شود.

ماشالله فخارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از نایین با اشاره به اینکه جشنواره مدهامتان با ایجاد انگیزه، شور و نشاط معنوی برگزار شد گفت: این جشنواره با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قالب ۱۰ رشته، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء سی، مکبری، و قرائت نماز بود و با این کار رقابتی سالم با رویکردهای انس با قرآن در بین اقشار مختلف سنی صورت گرفت. 
وی گفت: قرائت نماز به دلیل اینکه افراد را با نحوه صحیح تلفظ و قرائت نماز و درک عمیق آن، آشنا می کند، برگزار شد که شناسایی استعدادها از اولویت این طرح بود. 
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نایین حضور در این مسابقات را عاملی برای مستحکم شدن پیوند قرآن با گروه های سنی شرکت کننده دانست و بر بهره مندی از آثار و برکات آن در جامعه اسلامی تاکید نمود.  
وی بیان کرد: همواره مخاطبین جشنواره مدهامتان زیر ۷ سال، ۷ تا ۱۶ سال، ۱۶تا ۳۰ سال هستند که این افراد می‌توانند با توجه به رده سنی خود شرکت کنند. 
 فخار زاده بیان کرد : مسابقات انگیزه ورود بچه ها و بروز استعدادهای آن ها را در این زمینه فراهم کرده، که گروه های سنی در این جشنواره از امتیازات و طرح های تشویقی نیز بهره مند خواهند شد. 
وی افزود: به دلیل مجازی بودن شرکت در این جشنواره، میزان استقبال از این طرح کاهش پیدا کرده و این به دلیل عدم آشنایی با چگونگی ثبت نام در این جشنواره است. 
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی نایین با ابراز امیدواری گفت: امسال با مساعدت شهرداری های نایین، بافران و انارک با رعایت پروتکل های بهداشتی مقرر شد این جشنواره به صورت حضوری در نایین برگزار شود. 
وی در پایان گفت: وجود جشنواره هایی مانند مدهامتان، باعث ترویج معارف اسلامی، نهادینه سازی فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه ایرانی اسلامی است.
(۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۰۹:۱۵ شناسه خبر :۱۱۳۶۱۱۶)