چه؟ (9 تا 15 بهمن ماه 1400)

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 
چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از شنبه نهم بهمن ماه  تا آدینه پانزدهم بهمن ماه 1400 در زیر آمده است. 

هشدار: با توجه به وضعیت نارنجی کرونایی شهرستان نایین (۱۴۰۰/۱۱/۱۳) و اعلام فرمانداری محترم شهرستان، در حال حاضر برگزاری هرگونه مراسم تجمعی، همایش، سمینار، برگزاری مراسم در مساجد و حسینیه تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.
 1- ناشناس: اهل انارک نیستم اما به عنوان یک کارشناس معدن و عضو کوچکی از جامعه معدنکاری ایران احترام خاصی برای شهر انارک و بالطبع برای عزیزان انارکی قائلم. چرا که بنا بر شرایط  شغلیم در اکثر معادنی که سرمی زدم عزیزان معدنکار انارکی سهم به سزایی در  امور  این معادن داشتند و بی اغراق نیست اگر عنوان می نمایم که انارک با توجه به وجود معدن سرب انارک که از قدیمی ترین معادن، نه تنها در ایران که شاید در منطفه خاورمیانه باشد و بدین لحاظ مهد معدنکاری ایران است. باید و باید به انارک بیش از این ها توجه شود. چرا باید المان این شهر نمونه انار باشد (علیرغم وجود واگن ها که کفایت نمی کند). کجا هستند بزرگان معدنی این شهر  که در غیبت آنان بدینگونه پیشینه این شهر نادیده پنداشته می شود؟؟!!
2- ناشناس: از شورای شهر و یا مسئولین مطلع خواهشمندم در مورد جاده کنارگذر و مکاتبات اطلاع رسانی شود. وضعیت جاده باید به همین صورت باشد؟
- مطلبی نیا: آخرین جواب داده شده قرار بر این بوده بعد از اتمام دو بانده شدن دو راهی مشجری به چوپانان که در حال اجرا می باشد، مسیر انارک به سمت چوپانان نیز از سمت جاده رفت تا دو راهی مشجری دو بانده شود و مسیر گردنه مختص رفت و آمد روستایی باشد.
3- حلوانی: قبض گاز چرا جندق ازلیست حذف نمی شه، نصب ایستگاه هواشناسی، اداره برق داشتن، دفترمحضر و شعبه افق کورش. چرا مهندسان معادن اطراف برن نایین سرمایه گذاری کنند. افتتاح قصابی و دوبانده شدن جاده بهشت زهرای انارک چقدرقشنگ شده. درضمن اگر در اسفندماه داخل بلوارهای شهرنهال کاری کلم باغچه ای داشته باشیم  زیبایی خاصی به شهرمی ده.
4- روابط عمومی شهرداری: دیدار مهندس خیابانی شهردار به همراه سرکار خانم دکتر آزاد نماینده محترم مردم شریف شهرستان های نایین و خوروبیابانک و اعضای محترم شورای اسلامی شهر انارک با جناب آقای دکتر فخاری مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و اعضای هیات مدیره در پایتخت در خصوص اراضی واگذاری کمپینگ گردشگری واقع در میدان ورودی علی بن ابی طالب (ع).
5- ستاد گرامیداشت دهه فجر انارک: در اولین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسئولان، دانش آموزان و مردم شهید پرور شهر انارک آئین نواختن زنگ انقلاب و گلباران کردن تمثال حضرت امام خمینی (ره) همراه با  عطر افشانی گلزار شهدا برگزار شد. آیین غبار روبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای انارک به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مسئولین، خانواده معظم شهدا و مردم در سومین روز برگزار شد.
- مهد خرد نایین: دیدار  اعضای شورای تامین شهرستان نایین با مدیران و کارگران مجتمع معدنی سرب نخلک.
6- انارک نیوز: اگر بتوانیم دیوان ارزشمند عاشقانه گرگویی انارکی را زنده و احیا نماییم برای فرهنگ و تاریخ انارک بسیار مهم است.
7- یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، آقایان فرامرز کافی انارکی، محمد جاویدی انارکی، شمسعلی کافی انارکی و خانم ربابه خیری. همگی درگذشتگان یادشان به خیر و  خدا بیامرزدشان.