توقف تاسیس و راه‌اندازی کارخانه سرب در کاشان

دادستان کاشان از صدور دستور توقف تاسیس و راه‌اندازی کارخانه سرب در کاشان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - روح‌الله دهقانی گفت: راه‌اندازی کارخانه سرب در شهرستان کاشان با برخی واکنش‌هایی همراه بود. پس از استعلام‌های صورت گرفته از نهادهای ذی ربط، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان بر اساس استعلام صورت گرفته در راستای ساخت کارخانه سرب پاسخ منفی داده است.
او گفت: این واحد تولیدی هیچ مجوزی در راستای بهره‌برداری اخذ نکرده است و با توجه به استعلامات منفی صورت گرفته از نهادهای مربوطه و عدم اخذ مجوزهای لازم دستور توقف تاسیس و راه‌اندازی کارخانه صادر شد.
به گفته دادستان کاشان: هرچند که قوه قضائیه حمایت از واحدهای تولیدی را از موارد در دستور کار خود می‌داند، اما از سوی دیگر سلامت مردم نیز برای ما در اولویت قرار دارد و با توجه به شرایط اقدامات مقتضی در این زمینه صورت می‌پذیرد.
به تازگی در هشت کیلومتری کاشان کارخانه سرب با مجوز تلویحی آغاز به فعالیت کرده بود که این موضوع با واکنش های فراوانی همراه بود. پیش از این رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفته بود: کارخانه سرب دارای آلایندگی محیطی کشنده است، حال این سوال مطرح است چرا در حالی که معدن سرب در انارک نایین واقع شده، این کارخانه در کاشان ایجاد شده است؟ مسئولان بدانند که ما به عنوان نماینده مردم به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم این کارخانه آلاینده در کاشان فعالیت کند و باعث آلودگی بالا و کشنده زیست‌محیطی شود.
(۱۲:۴۲۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۸۰۵۵۳۳۰)