چه؟ (16 تا 22 بهمن ماه 1400)

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 
چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از شنبه شانزدهم بهمن ماه  تا آدینه بیست و دوم بهمن ماه 1400 در زیر آمده است. 

1- انارک نیوز: با حضور مهندس اکبری معاونت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان و مهندس مرتضوی مدیریت ترویج جهاد کشاورزی شهرستان نایین و آقای ذوالفقاری مدرس دوره تراریوم (باغ شیشه‌ای) کلاس آموزشی دوره تراریوم با حضور ۱۵ هنرآموز با همکاری بسیج خواهران و بهزیستی انارک در محل بهزیستی برگزار شد. در پایان دوره تراریوم آماده شده توسط هنرآموزان به بهزیستی انارک اهدا شد.
2- آذرنیا: دیدار سرکار خانم آزاد نماینده مردم شریف شهرستان های نایین و خوروبیابانک با وزیر ورزش و جوانان.
مسئولین شهر انارک بخصوص شورای شهر انارک جواب بدن شهر انارک از نظر ورزشی هیچ کمبودی نداره که حتی اسمش کنار اسم یک روستا نیست؟
- ناشناس: همان استاد ارجمند که میومد انارک برای آموزشهای رزمی هم به خاطر یک سری حمایت های انجام نشده توسط مسئول مربوطه رفت که رفت. البته در زمینه بعضی رشته های خاص آقایان هم تبلیغاتی دارن هم تمرین هم ووو.
- ترابی: وقتی نماینده و مسئول رده بالا میاد انارک ۱۰۰رییس بجز بخشدار و شهردار و شورای شهر می بینی.
3- روابط عمومی شورای اسلامی: سهمیه آرد خانگی که قبلا قطع شده بود مجددا برقرار گردیده.
4- روابط عمومی شهرداری: دیدار مهندس خیابانی شهردار و اعضای شورای اسلامی انارک با مهندس وفایی و مهندس جعفری کارشناسان اداره آب و فاضلاب شهرستان نایین در خصوص لوله‌ گذاری و آبرسانی به فاز ۲ شهرک کوی ناروسینه در محل شهرداری انارک برگزار شد. ساکنان تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ به صورت علی الحساب مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ تومان پرداخت نمایند.
- ناشناس: زمین واگذار شده بعضی‌ها ساختن وبرای امکانات هم باید میلیونی پول بدن کاری که وظیفه ارگان هست پولش را مردم بدن؟؟!!! شهرداری البته شورا و شهردار قبلی شهر قبل از اینکه زمین را به فروش برساند باید فکر زیرساخت از قبیل آب، برق و گاز را می کردند و بعد مزایده می زاشتن، مردم فقط باید هزینه انشعاب را بدن.
- میرزائی عشین: مشکل زیرساخت کوی ناروسینه مربوط به شورای دوره قبل نیست و مربوط به گذشته است.
- ناشناس: بیشترین مزایده زمین از دوره قبل بوده و اگر مشکل داشته و از ادوارقبل بوده چرا دوباره مزایده گذاشتن چرا مشکل را برطرف نکرده و مگر می شه زمین فروخت اما بدون فکر در مورد زیرساخت. تنها حسن انجام فروش زمین در دوره قبل این بود که زمین پانزده میلیون به سی و سپس تا مرز صدوپنجاه میلیون هم بالا رفت و حالا خونه تو انارک بالای یک میلیارد که دویست به بالا فقط پول زمینشه که از الطاف شورای اسلامی قبل بوده.
- میرزائی عشین: شهرداری دوره قبل یکی از کم بضاعت ترین دوره ها را در بحث زمین داشت و همشهریان اعتراض داشتند که چرا شهرداری مزایده نمی گذارد. شهرداری و شورا هیچ دخل و تصرفی در قیمت گذاری پلاکها ندارند و قیمت گذاری توسط کارشناس رسمی دادگستری صورت می پذیرد. مشکل اصلی چند برابر شدن زمین در انارک کمبود آن و قیمت گذاری خود مردم است. در همان زمان با نماینده محترم صحبتهایی داشتیم و مکاتباتی هم در این خصوص صورت پذیرفت و پیشنهاد شد تا در مجلس مطرح شود تا به شهرداریها اجازه داده شود با نظارت شورا تعدادی پلاک از طریق استعلام بند ج به افرادی که زمین و مسکن ندارند با قیمت مناسب واگذار گردد که اگر این اتفاق بیفتد کمک بسیار بزرگی به افراد کم بضاعت و جوانان هست.
5- رویدادهای انارک: پیام تبریک مهندس خیابانی شهردار انارک و اعضای محترم شورای اسلامی شهر در پی انتصاب مهندس علمی به عنوان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین.
6- ستاد گرامیداشت دهه فجر انارک: به مناسبت گرامی داشت دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم نورافشانی همراه با ندای بانگ الله اکبر در میدان مسجد جامع انارک و یوم الله ۲۲ بهمن راهپیمایی خودرویی خانوادگی که محل تجمع اولیه روبروی مسجد چهارده معصوم انارک است. در ایام دهه مبارک فجر بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی انارک و بسجیان از خانواده‌های جانبازان سرافراز سعید معدنچی و حسین مهدوی دیدار کردند.
7- روابط عمومی شهرداری: حضور مهندس شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به همراه مهندس علاقه مندان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در شهر انارک.
- روابط عمومی شهرداری: جلسه مهندس خیابانی شهردار انارک، مهندس سلمان بخشدار  و اعضای محترم شورای اسلامی شهر با مهندس حمیدی انارکی از کارآفرینان و خیر محترم شهر انارک. در این جلسه ضمن بررسی مسائل و پروژه های در حال اجرا و نیمه تمام سطح شهر مباحثی مطرح و توسط خیرین محترم قول مساعدت و همکاری داده شد. همچنین نشست مهندس خیابانی شهردار انارک به همراه اعضای محترم شورای اسلامی شهر با مهندس جوکار مدیرعامل شرکت کیمیا گوهران (مجتمع معدنی سرب نخلک) که مسائل شهری و پروژه های عمرانی  مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
8- یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند،  آقای علی حسنی. همگی درگذشتگان یادشان به خیر و  خدا بیامرزدشان.