سرعت مطلوب فاز چهارم احداث جاده طريق‌الرضا 

مهدی علمی - اصفهانسرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین گفت: عملیات اجرایی فاز چهارم طرح بزرگ و ملی جاده طريق‌الرضا، در مسیر مشجری تا سه راهی چوپانان به طول ۲۹ کیلومتر بصورت بتن غلطکی – آسفالتی با سرعت مطلوب درحال انجام است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مهدی علمی سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین در خصوص مجموعه اقدامات حوزه راهسازی این شهرستان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: این اداره در راستای رفع نقاط حادثه خیز و تامین ایمنی بیشتر جاده‌های این شهرستان همواره اهتمام ویژه‌ای بر تکمیل پروژه‌های راهسازی داشته است.  

 وی با اشاره به تکمیل فاز سوم محور انارک- خور- طبس به طول ۴۰ کیلومتر اذعان داشت: طرح بزرگ و ملی جاده طريق‌الرضا (مسير بين اصفهان و خراسان‌رضوی) که این محور را به  بزرگراه دوبانده تبدیل می کند و موجب افزایش ایمنی در تردد و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ ‌به‌ رخ در این محور می شود از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن از سمت نایین آغاز شد و تا کنون سه فاز از آن به طول ۷۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.  

 سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نایین خاطرنشان کرد: فاز چهارم این پروژه که در مسیر مشجری تا سه راهی چوپانان بوده به طول ۲۹ کیلومتر عملیات اجرایی آن بصورت بتن غلطکی – آسفالتی درحال انجام است.  

 وی در رابطه با پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی مسکن مهر نایین توضیح داد: این پروژه ملی که درکمربندی قدیم نایین واقع شده و دارای تردد شهری و برون شهری زیادی است بمنظور جداسازی ترافیک شهری از تردد بین شهری و غنی سازی تردد خودروها عملیات اجرایی آن در اسفندماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد.  

 وی افزود: این پروژه که بصورت دو دستگاه پل با دو دهانه ۱۴ متری عملیاتی شده دارای ديوار سازی بتنی با ارتفاع متوسط ۲.۵متر و با ارتفاع فنداسيون ۱متر به طول ۲۰۰متر به لحاظ محدودیت‌های طرح با ساختمان‌های احداث شده طراحی و اجرا شده است.  

 علمی بیان داشت: در این پروژه راهسازی، زیرگذر به طول ۹۰۰ متر و عرض ۲۲ متر، میدان روگذر به طول ۲۵۰متر، خط E۱ به طول۹۵۰متر، خط E۲  به طول ۴۸۰ متر و خط E۳ به طول ۶۷۰ متر همچنین ۹۰هزار مترمکعب خاكبرداری، ۱۹هزارمترمکعب خاكريزی، چهار هزار و ۲۰۰ مترمکعب زیراساس، سه هزار و ۹۰۰ مترمکعب اساس و اجراي دو لايه آسفالت گرم به ضخامت ۱۲سانتيمتر عملیاتی شده است.  

وی در خصوص پروژه پروژه ایثارگران و معلولین سایت مسکن مهر نایین گفت: عملیات اجرایی آماده سازی و اجرای روکش آسفالت پروژه ایثارگران و معلولین سایت مسکن مهر نایین انجام شده است. 
(پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۳)