مسیرهای مسدود شده شرق اصفهان بازگشایی شد

مسیرهای مسدود شده شرق اصفهان بازگشایی شدمدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از بازگشایی مسیرهای مسدود شده در شرق استان به علت وزش باد شدید و گرد و خاک در شبانه روز گذشته خبر داد.

منصور شیشه‌فروش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزش تندبادهای لحظه‌ای با سرعت ۸۰ و ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در شبانه‌روز گذشته موجب شد که پلیس راه به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث جاده‌ای و کاهش میدان دید بصورت موقت جاده انارک – دامغان - جندق را مسدود کند.

وی اظهار داشت: با کاهش شدت طوفان گرد و خاک و افزایش میدان دید در ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب گذشته مسیرهای جاده‌ای سه راهی جندق – معلمان، سه راهی جندق – چوپانان و مسیر انارک – دامغان و جندق بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با توجه به پیش‌‍ بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان مبنی بر وقوع رگبار و رعد و برق، بارش تگرگ، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک از امروز در نیمه شرقی و جنوب و غرب استان، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و درختان فرسوده هشدار داد.

وی به شهروندان توصیه کرد که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند و احتیاط لازم را در هنگام تردد جاده‌ای داشته باشند.

شیشه‌فروش همچنین به اجتناب از فعالیت کوهنوردی، چرای دام در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها و آماده‌باش عوامل امدادی و مدیریت بحران در مناطق تحت تاثیر توصیه کرد.

وی  با اشاره به افزایش دبی خروجی سد زاینده‌رود و جاری شدن آب در بستر رودخانه گفت: در این راستا توصیه‌های ایمنی بمنظور پیشگیری از وقوع حوادث غرق‌شدگی در رودخانه‌ها، کانالهای منشعب با تقویت تیمهای امدادی، غواصی و نجات در آب توسط شهرداریها در مسیر رودخانه‌ها و نیز تیم‌های امدادی و مراقبت شرکت آب منطقه‌ای و میراب زاینده رود ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا، خروجی سد زاینده‌رود با هدف جاری سازی رودخانه و تخصیص آب برای نوبت چهارم آبیاری مزارع شرق اصفهان از نیمه شب پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت افزایش یافت.
(۷ اردیبهشت ۱۴۰۱،‏ ۹:۳۷ - کد خبر: 84743264)