امدادرسانی به ۳۰۰ خودرو گرفتار در برف/ لزوم خاموشی سیستم گرمایشی ادارات و مدارس اصفهان

امدادرسانی به ۳۰۰ خودرو گرفتار در برف/ لزوم خاموشی سیستم گرمایشی ادارات و مدارس اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از امدادرسانی به ۳۰۰ خودرو گرفتار در برف خبر داد و گفت: ۷۲۰ تیم امداد و نجات با چهار هزار نفر نیروی فعال با استقرار در جاده‌های استان در حال امدادرسانی هستند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان اصفهان اظهار کرد: طی تشدید بارش برف، مسیر رفت از چوپانان به انارک در گردنه زنجیرگاه مسدود شده بود که به ۱۲۰ خانوار گرفتار در برف با اسکان در حسینیه این منطقه و توزیع غذای گرم امدادرسانی شد. اکنون تیم‌های امدادی در حال باز کردن این مسیرها هستند.

وی درباره مسدود شدن گردنه قرقچی در استان مرکزی افزود: انتهای حوزه مرکزی این گردنه طی تصادفی مسدود شده بود و ورود خودروها به سمت اصفهان امکان‌پذیر نبود که به‌دلیل تراکم زیاد خودروها تیم‌های راهداری و پلیس راهور برای کمک‌رسانی و بازگشایی این مسیر اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه اکنون تمام مسیرهای اصلی محورهای استان اصفهان باز است، تصریح کرد: به‌دلیل شدت برودت هوا و مه‌آلودگی طی روز چهارشنبه توصیه می‌شود که هموطنان در مناطق غرب و جنوب استان سفرهای خود را به تعویق بیندازند.

کاهش ۱۲درجه‌ای دمای هوا از فردا

وی درباره کاهش ۱۲درجه‌ای دمای هوا از بعدازظهر فردا در بیشتر مناطق استان اصفهان گفت: با هشدار سطح نارنجی طی کاهش محسوس دما، حفاظت از تاسیسات منابع آبی، پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آبی دربرابر سرما، رعایت اصول ایمنی در ترددها و عوامل امدادی در مسیرها و راهدارخانه‌های مستقر توصیه می‌شود.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه طول راه‌های استان اصفهان به ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد، افزود: ۴۲ راهدارخانه در نقاط مختلف استان با ۷۲۰ تیم امداد و نجات و ۵۵۰ دستگاه ماشین برف‌روب و انواع تجهیزات زمستانی راهداری فعال است.

وی تصریح کرد: ۷۲۰ تیم امداد و نجات ازجمله نیروهای امدادی، پلیس راهور، راهداری، هلال‌احمر و شهرداری برای پیشگیری از کنترل و حوادث ناشی از یخ و یخبندان به همراه ماشین‌آلات در راهداری‌ها استقرار یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: گردنه پشته در شهرستان سمیرم که با ازدحام ترافیک، خودروها در مسیر مانده بودند کنترل و بازگشایی شد.

وی ادامه داد: با تشدید بارش برف اکنون مسیر روستاهای پشت کوه نیز بسته است که تیم‌های امدادی درصدد بازگشایی مسیرها هستند. همچنین برق تعدادی از روستاها قطع بودند که کمک‌رسانی و خدمات در حال اجراست.

شیشه‌فروش با تاکید بر فعالیت ۶۰ اکیپ برای بازرسی خاموشی سیستم‌های گرمایشی ادارات و مدارس اصفهان اظهار کرد: از مشترکان خانگی استان درخواست می‌کنیم با توجه به افزایش برودت هوا و استفاده عادلانه از گاز طبیعی عموم هموطنان در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا مشکل گاز با مصرف درست رفع شود.