عملیات ارتقای کیفی رویه آسفالتی ۶۰۰ کیلومتر راه‌ شریانی اصفهان آغاز شد

 عملیات ارتقای کیفی رویه آسفالتی ۶۰۰ کیلومتر راه‌ شریانی اصفهان آغاز شد

مجری پروژه های روکش آسفالت راه‌های شریانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از آغاز عملیات ارتقا کیفی رویه آسفالتی ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان اصفهان خبر داد.

احمد صفری محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۱۱ درصد از سهم خرابی شدید رویه آسفالتی راه‌های شریانی معادل یک‌هزار و ۱۶۰ کیلومتر به اصفهان تعلق دارد و این استان رتبه اول کشور را در این زمینه دارد.

مجری پروژه‌های روکش آسفالت راه های شریانی اداره کل راهداری اصفهان ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای اجرای طرح‌های لکه گیری و روکش آسفالت گرم در مقاطع دارای خرابی شدید و اولویت دار در جاده‌های اصفهان- شهرضا به طرف آباده، اردکان نایین- اردستان-کاشان، اصفهان- میمه به طرف دلیجان، مبارکه- بروجن، شهرضا- گلشن- دهاقان، مبارکه- طالخونچه- شهرضا، زرین شهر- شهرکرد، فولادشهر- نجف آباد و مسیر نایین- انارک انجام شده است و امیدواریم با تامین به‌موقع و کافی اعتبارات مورد نیاز در موعد مقرر اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه بهسازی و آسفالت مسیر مبارکه - بروجن به طول ۴۵ کیلومتر با استفاده از آسفالت ترکیبی گرم و «SMA » مورد نیاز است، گفت: استفاده از فناوری‌های جدید تولید آسفالت در این پروژه از جمله آسفالت SMA برای تحمل بار سنگین عبوری از این محور موجب افزایش عمر و بهبود کیفیت روسازی رویه آسفالتی خواهد شد.
صفری محمدی با بیان اینکه نگهداری راه‌های شریانی به‌عنوان سرمایه ملی و خط قرمز راهداری است، افزود: جاده سمیرم-شهرضا و طالخونچه- شهرضا به طول ۱۰۰ کیلومتر نیز، در صورت تامین اعتبار در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی گفت: عملیات بهسازی جاده شهرضا- آباده حدفاصل تقاطع شاهزاده علی اکبر به شهرضا، مسیر زرین شهر- شهرکرد، فولادشهر- نجف آباد- تیران، جاده قدیم قم- کاشان، کمربندی شرق اصفهان، راه اصفهان- نائین- انارک نیز در دستور کار اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اصفهان قرار دارد و امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم آسفالت این مسیرهابه اتمام برسانیم.

به گزارش ایرنا استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است.

۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸ - کد خبر: 85261103