20
یکشنبه, آوریل
ایران تو بمان Tehran

یک‌هزار کیلومتر از راه‌های استان اصفهان نیاز آنی به بهسازی دارد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: یک‌هزار کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی این استان نیاز آنی به بهسازی رویه آسفالت دارد.

مهدی خضری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مهمترین چالش‌های راهداری استان اصفهان در سال‌جاری، افزود: یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار یا معادل ۶۰۰ میلیارد تومان نقدینگی و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه قیر در حوزه نگهداری راه‌های استان اصفهان مورد نیاز است.

وی با اشاره به نیازهای استان در حوزه ایمنی و حریم راه‌ها ادامه داد: راه‌های دوطرفه استان نیاز به نصب حفاظ بتنی دارد که ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای  ۱۱۷ کیلومتر طول برآورد شده مورد نیاز است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان اظهار داشت: همچنین برای احداث روشنایی مقاطع مه گیر و نقاط پر تصادف استان به طول ۲۱۳ کیلومتر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

وی اضافه کرد: برای ایمن سازی سه راهی‌های استان شامل اصلاح هندسی و نصب علایم و تجهیزات ۲۴ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در این زمینه ۹۶ نقطه برآورد شد.

خضری با اشاره به مهمترین چالش‌های راهداری استان در حوزه معاونت فنی و نظارت راه روستایی خاطرنشان کرد: قرارداد طرح ۶ خطه اصفهان- شهرضا به طول ۴۳ کیلومتر با ۱۱۰ میلیارد تومان و ۴۲ میلیارد تومان قرارداد زیرسازی با پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصد است.

وی اضافه کرد: قرارداد اجرای آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصد ۷۳ میلیارد تومان است که برای اتمام این طرح به ۳۰ میلیارد تومان بودجه و چهار هزار تن قیر نیاز است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان گفت: طرح خیر ساز راه روستایی دهق- میمه به طول ۳۷ کیلومتر با قرارداد ۴۰ میلیارد تومانی  در حال اجراست که از نظر پیشرفت فیزیکی در مرحله زیرسازی تا لایه "بیس" انجام شده و پیشرفت فیزیکی اجرای آسفالت آن ۱۸ درصد است و برای تکمیل به ۱۰ میلیارد تومان بودجه و ۲ هزار تن قیر نیاز دارد.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل چهار طرح نیمه تمام این اداره کل و تاثیر آنها در رفاه عمومی و کاهش تعداد و شدت حوادث، اظهار داشت: احداث بزرگراه انارک- خور به طول ۱۶۵ کیلومتر که از ۱۰ سال گذشته تا کنون بلاتکلیف باقیمانده یکی از آنهاست.

خضری افزود: احداث باند دوم داران- الیگودرز به طول ۲۵ کیلومتر، احداث باند دوم اردکان- چوپانان به طول ۱۰۰ کیلومتر و احداث باند دوم چادگان- سه راهی سد زاینده رود به طول ۳۷ کیلومتر از مهمترین طرح‌های نیمه تمام این اداره کل محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تبدیل وضعیت ۵۶۰ نیروی شرکتی راهداری به قراردادی از دیگر درخواست های این اداره کل از رییس جمهور است که در زمان حاضر این افراد کمترین حقوق را دریافت می‌کنند درحالیکه آنها عملیات ایمن سازی و جاری راهداری و برفروبی را انجام می‌دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان خاطرنشان کرد: قرارداد حقوق نیروهای شرکتی این اداره کل در سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان بوده که ۲۵ میلیارد تومان بدهی باقیمانده است و قرارداد سال‌جاری نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

بیش از ۴۱ هزار دستگاه خودرو با ۴۸ هزار راننده در ناوگان حمل و نقل بار استان اصفهان فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۱۰ درصد از ناوگان حمل بار کشور را شامل می‌شوند.

۴۵۹ شرکت حمل‌ونقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۳۱ پایانه حمل مسافر، ۱۲ مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۵۴ مجتمع بین‌راهی نیز در سطح استان اصفهان فعالیت می‌کنند.  
(۲۵ خرداد ۱۴۰۱،‏ ۱۰:۵۰ - کد خبر: 84785576)

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مهم‌ترین مطالبه نائین از رئیس‌جمهور

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تخصیص اعتبار برای تکمیل آنها مهم‌ترین مطالبه شهرستان نائین از رئیس‌جمهور است.

محسن فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین مطالبات شهرستان نائین در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان اصفهان، اظهار کرد: در یک ماه گذشته بیشترین تلاش خود را معطوف شناسایی پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمامی که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، کردیم که این طرح‌های نیمه‌تمام احصا شد. این پروژه‌ها جز مطالبات شهرستانی و استانی است و در کمیته‌ها و کارگروه‌های استانی روی این پروژه‌ها بحث کارشناسی شده است.

وی افزود: بنابراین مهم‌ترین مطالبه شهرستان نائین از رئیس‌جمهور اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و در سفر ایشان محور اصلی برنامه ما به سرانجام رساندن همین پروژه‌ها هستند. تلاش می‌کنیم در این سفر اعتبارات استانی و ملی خوبی برای تکمیل این پروژه‌ها جذب کنیم تا به موقع به بهره‌برداری برسند.

فرماندار نائین، تصریح کرد: برای مثال یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام و مهمی که مطالبه مردم نائین است تکمیل بیمارستان افضلیان بوده که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. نائین به دلیل قرار گرفتن در چهارراه ارتباطی کریدور شمال به جنوب و جاده طریق الرضا و دوری از مرکز استان نیاز مبرمی به تکمیل و بهره‌برداری از این بیمارستان دارد که در صورت بهره‌برداری خدمات زیادی را می‌توانیم به تصادفی‌ها و شهرستان‌های هم‌جوار نائین ارائه دهیم.

فیروزی گفت: یکی دیگر از مطالبات شهرستان نائین که از دولت‌های قبل بر زمین مانده و استارت آن دوباره زده شده است گاز رسانی سراسری به انارک و چوپانان است که تلاش می‌کنیم در سفر رئیس‌جمهور به استان این مطالبه جدی را به سرانجام برسانیم و مصوبه‌ای در این باره داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مطالبات شهرستان اتمام پروژه دوبانده سازی و تکمیل باند دوم جاده انارک به چوپانان و خور و بیابانک است که البته امسال ۱۲ کیلومتر آن آسفالت و وارد رینگ بهره‌برداری می‌شود و باید باقی‌مانده آن را نیز آسفالت و کل جاده را دوبانده کرد.
(۲۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۶ - کد خبر:1401032215270)

محور خور- طبس کابوس زوار‌الرضا(ع)/اعتبار، مانع اصلی پروژه‌های راهسازی در اصفهانبا توجه به اینکه مسیر خور-طبس منتهی به مشهدالرضا(ع) است و در ایام خاص و مناسبت‌ها ترافیک این مسیر هم بیشتر می‌شود، سال‌ها است که این جاده ناایمن خانواده‌های بسیاری را عزادار می‌کند، موضوع را از نماینده و مسؤولان اداره کل راه و شهرسازی پیگیری کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، چند روز پیش بود که خبر تصادف هولناک مجری جوان تلویزیون در محور خور و بیابانک به طبس و جان باختن همسر و فرزند خردسال این مجری در تصادف، کام همگی‌مان را تلخ کرد.

 

بروز حادثه در این محور اتفاق جدیدی نیست و با توجه به اینکه مسیر منتهی به مشهدالرضا(ع) است و در ایام خاص و مناسبت‌ها ترافیک این مسیر هم بیشتر می‌شود، سال‌ها است که این جاده ناایمن خانواده‌های بسیاری را عزادار می‌کند و سوال اینجا است که راه حل چیست و آیا اقدامی برای حل این مشکل انجام شده است؟

خور و بیابانک پهناور حتی یک کیلومتر جاده دو بانده هم ندارد

به سراغ الهام آزاد، نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی رفتیم تا برایمان بگوید مشکل کار کجاست و او اینطور توضیح می‌دهد: نائین و خور و بیابانک جزو پهناورترین شهرستان‌های استان و چه بسا کشور است؛ خور و بیابانک با وجود اینکه جاده طریق‌الرضا(ع) است و هرساله در ایام خاص و فصل مسافرت میزبان مسافران مشهدالرضا(ع) است اما هنوز یک کیلومتر جاده دوبانده ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به معادن زیادی که درون منطقه وجود دارد، تردد زیاد کامیون‌ها و تریلرها را داریم که همگی موجب می‌شود هم جاده نابسامان باشد و هم نیازمند عنایت ویژه‌ای از سوی مسؤولان امر باشد و در همه این سال‌ها پیگیری‌های زیادی انجام شده اما به نتیجه نرسیده است.

آزاد تصریح کرد: جاده اصلی و فرعی این شهرستان حدودا ۳۸۱ کیلومتر و جاده‌های روستایی حدود ۲۴۰ کیلومتر در شهرستان خور و بیابانک است.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک عنوان کرد: با پیگیری‌های زیادی که این مدت داشتیم، مناقصه قراردادی بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان برای خور تا چاه ملک برگزار شده که قرار شده براساس پیشرفت کار، اعتبار تخصیص پیدا کند و به پیمانکار تحویل می‌شود.

وی توضیح داد: درخصوص بهسازی و روکش جاده‌های روستایی شهرستان خور و بیابانک هم با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان مناقصه برگزار و پیمانکار مشخص شده که به زودی اجرا می‌شود.

آزاد بیان داشت: درخصوص جاده جندق به مصر هم در مرحله اول اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد نیاز است که امید است با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم جاده‌ها را سامان‌دهی کنیم.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی افزود: مورد دیگر واریانت فرخی به خور بود که بودجه بالغ بر ۵۰ میلیارد نیاز دارد که امید است در سفر رئیس جمهور این مورد نیز مصوب شود.

وی با بیان اینکه سه راه مشجری تا چوپانان در حال انجام عملیات اجرایی است، گفت: این پروژه طبق برآوردها بودجه‌ای بالغ بر ۲۵۰ میلیارد نیاز دارد که تا حدودی اعتبارات اندکی تخصیص پیدا کرده اما پیمانکار همچنان در حال اجرای روند ساخت این جاده است.

امید به تخصیص اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان

آزاد عنوان کرد: از جاده چوپانان تا جندق به سمت دامغان هم مصوب شده که امید است با سفر رئیس جمهور اعتبارات نیز تخصیص پیدا کند تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

نماینده نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مسأله عنایت ویژه مسؤولان را می‌طلبد تا بتوانیم از جاده‌های سامان‌دهی شده در این شهرستان استفاده کنیم چراکه این شهرستان ۴۲۰ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد و امکانات بهداشتی درمانی آنجا هم در سطح پایین است که هر بیماری نیاز به درمان بیشتر داشته باشد باید این جاده‌ها را طی کند تا به یک مرکز درمانی برسد.

در همین خصوص بهزاد شاهسوندی، معاون ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون آخرین وضعیت محورهای شرقی استان اصفهان اظهار داشت: در این منطقه دو محور در دست ساخت داریم که یکی جاده نایین- انارک- خور- طبس است که مجری آن اداره‌کل راه و شهرسازی است.

 

وی افزود: با توجه به حادثه‌خیز بودن این محور، تکمیل آن جزو اولویت‌های ما است و در حال حاضر مشغول تکمیل ۳۰ کیلومتر از آن هستیم که کل مسافتی که از نایین تا پایان حوزه استحفاظی استان قرار دارد، حدود ۲۵۳ کیلومتر است.

شاهسوندی خاطرنشان کرد: ۸۰ کیلومتر از این محور در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است که این مسیر حدفاصل نایین تا شهر انارک را شامل می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: یک قسمتی از این مسیر به نام «مشجری» معروف است که در سال‌های گذشته تکمیل شده است و ادامه این مسیر تا چوپانان در قالب یک قرارداد حدود ۱۴۰ میلیارد تومانی در حال انجام است.

وی گفت: عملیات خاکی ۱۰ کیلومتر از این مسیر انجام شده است و قرار است از بتن غلتکی برای روکش جاده استفاده شود.

شاهسوندی بیان داشت: در آن مسیر مشکل تأمین اعتبار برخورد کرده‌ایم و منتظر تخصیص اعتبار هستیم تا عملیات بتن غلتکی را آغاز کنیم؛ البته پیمانکار فعالانه در حال عملیات است و این پیمانکار حدود ۱۲ میلیارد تومان تاکنون عملیات انجام داده است و پرداختی که ما به پیمانکار داشته‌ایم، حدود ۳.۳ میلیارد در قالب اوراق اسناد خزانه بوده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: اصلاح قسمت‌هایی از محور موجود و رفع نقاط حادثه‌خیز و همچنین نگهداری جاده‌ها با اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

مسوولان امر از مشکلات بودجه‌ای و تأمین منابع مالی می‌گویند و مسأله‌ای که مهم است، حفظ امنیت جانی و سلامت مسافران و زوار الرضا(ع) است.

و البته آنطور که مشخص است برای تامین منابع موردنیاز گوشه چشمی به سفر رئیس جمهور به استان اصفهان دارند که این مورد نیز نیازمند همت جدی مسؤولان شهرستانی و استانی دارد تا در این سفر عنایت ویژه‌ای به این مسیر که به کابوس مسافران تبدیل شده، بشود.

۵۰۳ هزار خودرو در تعطیلات نیمه خرداد وارد اصفهان شد معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۵۰۳ هزار و ۸۰۷ خودرو در تعطیلات نیمه خرداد وارد اصفهان شد.

محمدعلی صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزان تردد در جاده‌های استان اصفهان در تعطیلات نیمه خرداد اظهار داشت: براین اساس در بخش خودروهای حمل مسافر عمومی شاهد کاهش هشت درصدی تعداد سفر و افزایش ۵.۹ درصدی تعداد مسافر بوده‌ایم.

وی ادامه داد: آمارها بیانگر افزایش اشغال صندلی بوده و با توجه به کاهش بیماری کرونا تعداد صندلی تکمیل شده افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به اینکه در مجموع در استان اصفهان در تعطیلات نیمه خرداد از یازدهم تا پانزدهم خرداد ۱۰ هزار و ۱۸۸ سفر با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی انجام شده است، اضافه کرد: ۱۱۶ هزار و ۲۶۷ نفر در این سفرها جابجا شده است.

ثبت ۸ میلیون تردد در محورهای استان اصفهان در تعطیلات نیمه خرداد

وی همچنین با اشاره به انجام هشت میلیون و ۳۱۲ هزار و ۸۸۹ تردد خودرو در این بازه زمانی در محورهای مواصلاتی استان اصفهان گفت: بر مبنای این اطلاعات، شمار ورود خودروهای ورودی به استان ۷۹ درصد بیشتر از سال گذشته بود.

صلواتی با بیان اینکه از ۱۱ تا ۱۵ خرداد امسال ۵۰۳ هزار و ۸۰۷ دستگاه خودرو به استان وارد و ۵۱۹ هزار و ۸۱۰ خودرو از استان خارج شد، اضافه کرد: تعداد خودروهای ورودی و خروجی به استان در این مدت نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۴۷ و ۵۳ درصد افزایش یافته است.

۱۰ محور پرتخلف اصفهان در تعطیلات نیمه خرداد

وی محورهای گلپایگان - دهق و برعکس، انارک – جندق و برعکس، سجزی - نائین و برعکس، داران - چادگان، شهرضا - اصفهان، سمیرم – یاسوج و شهرضا - اصفهان به عنوان ۱۰ محور با بیشترین درصد تردد در این ایام در استان شناسایی شده است، افزود: همچنین باید توجه داشت که در محورهای بهارستان – اصفهان و برعکس، آزادراه اصفهان - زرین شهر و برعکس، نجف‌آباد - تیران، اصفهان - شهرضا و برعکس و شاهین شهر - مورچه خورت بیشترین درصد تخلف سرعت در این ایام ثبت شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به اینکه عمده مسافران اصفهان در تعطیلات نیمه خرداد از استان‌های تهران، فارس و چهارمحال و بختیاری، یزد و قم بوده‌اند، ادامه داد: ۲۳ درصد خودروها از یک تا ۲ روز، ۱۵ درصد از ۲ تا ۳ روز و ۱۰ درصد از ۳ تا ۴ روز در استان اقامت داشته‌اند.
(16 خرداد 1401, 18:35 / کد خبر:786146)

مقالات دیگر...