۱۳ نفر در تصادفات جاده ای استان اصفهان جان باختند

۱۳ نفر در تصادفات جاده ای استان اصفهان جان باختند

اصفهان -ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان گفت : در مدت هفت روز گذشته، تعداد سیزده نفر در پی تصادفات جاده ای در استان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ اصغر زارع روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود ۹۰ درصد از تصادفات این مدت در استان از نوع واژگونی بوده و بیشترین علت هم توجه نداشتن به جلو و خواب آلودگی است.

وی ادامه داد: رعایت نکردن سرعت‌های مطمئنه و مجاز از دیگر  دلایل  وقوع تصادف‌های این مدت در محورهای مواصلاتی استان است.   

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان به رانندگان توصیه کرد که در هنگام خواب آلودگی، از رانندگی خودداری کنند و پس از استراحت در ایستگاه‌های امنیت و سلامت و مجتمع های خدمات رفاهی به رانندگی ادامه دهند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت سرعت های مجاز و مطمئن و استفاده نکردن از تلفن همراه در هنگام رانندگی خاطرنشان کرد: سه مورد تصادف و واژگونی خودرو در هفت روز گذشته در محدوده شرق استان و محور انارک به چوپانان رخ داده که چهار نفر در این تصادفات جان باختند.     

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: بمنظور کاهش تلفات جاده‌ای ۱۰ ایستگاه امنیت و سلامت در ورودی‌های اصلی و چهار ایستگاه در راه‌های روستایی استان برای ایام نوروز دایر شده است.

وی افزود: یکی از دلایل وقوع حادثه‌ به‌ویژه در ایام تعطیل "رانندگان جدید" هستند که تجربه رانندگی در جاده‌های برون شهری را ندارند و بر این اساس به خانواده‌ها توصیه کرد که خودرو را به این افراد نسپارند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان همچنین خواب آلودگی و خستگی را از دیگر دلایل بروز تصادفات برشمرد و گفت: بدلیل اینکه راه‌های استان یکنواخت است رانندگانی که تجربه رانندگی در جاده‌های کویری را ندارند اغلب با این مشکل مواجه می‌شوند که در ایام نوروز باید با توقف در ایستگاه‌های سلامت و امنیت، سفری مطمئن برای خانواده خود رقم بزنند.

وی بیان کرد: ترددهای هفت روزه گذشته در محورهای استان ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.  

 استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.
(۳ فروردین ۱۴۰۱،‏ ۱۴:۰۶ - کد خبر: 84693766)