01
جمعه, نوامبر
جمعه, ۱۱ آبان ۱۴۰۳

سنگ ماه شهریور: یاقوت‌ كبود یا سفیر (SAPPHIRE) سمبل‌ واقعیت، وفاداری، عقل‌ و تفكر است چنانكه‌ گاه‌ آن‌ را «سنگ‌ خردمندان» نیز می‌ نامند.
ستاره حاکم . عطارد و عنصر آن خاک می باشد.
مشخصات کلی متولدین شهریورماه: حسّاس ، با هوش ، شاد و سر حال ، دقیق ، وظیفه شناس ، خوش هیکل و خوش تیپ ، سالم و تندرست ، اهل سازش ، سود جو ، خجول ، بد پیله ، واقعاْ ساعی و کوشا ، سرمایه دار ، کمال گرا ، صبور و آرام ، عاشق سلامت خود  ، متّکی به نفس ، خونسرد و خوددار ، عاشق کامپیوتر ، روشنفکر و دانشمند ، قابل  انعطاف ، وسواسی ، پر انرژی ، مبتکر ، اهل اعتدال و میانه روی ، کمک رسان ، اهل انتقاد ، معتمد ، وفادار ، با ایمان ، رام نشدنی ، بی ریا و بی تزویر ، خوش قلب ، چشم و گوش بسته ، با شرم و حیا ، ثابت قدم ، مورد حسد قرار می گیرد ، دور از جرّ و بحث ، گول زرق و برق را نمی خورد ، فرشته خو ، خیلی درس خوان ، چابک ، خیال پرداز ، دارای ذائقه قوی ، با انضباط و مستقل ، کاردان و لایق ، نکته سنج ، خود کفا ، پر توقّع ، اهل همدردی ، زود رنج ، قاطع ، دور اندیش ، خرده گیر و خورده بین .
مرد متولد شهریور: آتش عشق این مرد بسیار کم شعله اما جاودانه و با حرارت است. مجموعه ای است از کمال و هوش و ثبات قدم. بر انگیختن احساساتش کار دشواری است. او می تواند سالهای سال بدون اینکه قلبش برای کسی بتپد زندگی کند. به کوچکترین چیزهائی که مورد علاقه همسرش است فکر می کند و به آنها اهمیت میدهد.
متولدین این ماه عموماً با گذشت، خدا ترس و مورد محبت پدر و مادر هستند. اغلب کارشان منظم و پول فراوان به دست می‎آورند. اما بعضاً آن را در جای غیر ضروری خرج می‎کنند. آنان دوست و دشمن را به خوبی تشخیص نمی‎دهند و گاه گرفتار تهمت می‎شوند. به طور کلی در زندگی ممکن است گرفتار مشکلات زیاد شوند. 
متولدین این ماه شوخ طبع و دل پاک هستند، اما زبانی تند دارند. همچنین افرادی مهربان و پرشور و عاشق پیشه هستند. اینان اغلب نشانی بر سینهدارند که علامت نجابت است. این افراد روی بعضی رنگها حساسیت دارند و به صورتی، سرمه‎ای و گاه قهوه‎ای علاقه نشان می‎دهندو این افراد نباید با همسرشان خیلی خودمانی شود. بهتر است رابطه‎شان را با خویشان قطع نکنند. اینان فرزند زیاد خواهند داشت . متولدین این ماه اغلب بیمار می‎شوند و بیشتر از ناحیه پا آسیب می‎بینند. چیزهی گرم و تر برای آنان نافع است. اگر از سن 5 سالگی بگذرند، عمر طبیعی و گاه طولانی خواهند داشت. روزهای یکشنبه وچهارشنبه برای آنان خوش یمن است .
زن متولد شهریور: بسیار احساساتی، بی ریا و تزویر، خوش قلب، خواستار عشق حقیقی و وفادار به همسر و خانواده، در مناسبات خود با او سعی کنید از جر و بحث پرهیز نمائید. در هیچ کاری زیادهروی نمی کند و خوب می تواند از خود مراقبت کند. در مقابل اقرار به گناهان خویش سرسختی عجیبی نشان می دهد.
متولدین این ماه عموماً دارای قدی متوسط و بعضاً بلند بالا، سرخ رو، نیک سیرت و پاکدامن، صبور کمی حسور هستند. دروغ و حرام با آنها سازگار نیست. این زنان بعضاً در زندگی با مشکل و مصیبتی مواجه می‎شوند کهجز صبر و تحمل و توسل به خداوند، چاره‎ای ندارند. اینان اغلب با چهار خطر در زندگی مواجه می‎شوند. باید از آتش دوری کنند. این زنان بهتر است مراقب گفتار خود باشند تا گرفتار مشکل نشوند. در عین حال هرگاه غمگین شوند و یا با مشکلی مواجه گردند، بهتر است ذکر خدا بگویند تا از غم و مشکلات رهایی یابند. این زنان در روی یکی از اعضاء بدن، نشانی دارند که آنان را نزد دیگران عزیز می‎کند .

به گزارش افکارخبر، آیت الله العظمی میرزا محمدحسین نائینی غروی مشهور به علامه نائینی و میرزای نائینی، در سال ۱۲۷۷ هجری قمری در شهر نایین از توابع اصفهان به دنیا آمد. خاندان این فقیه مبارز همگی ازافاضل و روحانیون سرشناس آن دوران به شمار می‏‌رفتند. پدر محمدحسین، شیخ ‏الاسلام میرزا عبدالرحیم، از خاندان بزرگ منوچهری بود.
علامه نائینی تحصیلات ابتدایی خود را در همان شهر خود آغاز کرد و بعد از مدتی در سن هفده سالگی به اصفهان رهسپار شد و در آن حوزه بزرگ تحصیل علوم دینی را ادامه داد و دروس عالی فقه، اصول، فلسفه و حکمت را از اساتید بزرگ آن دیار آموخت.این عالم بزرگ بعد از چندین سال کسب علم از محضر عالمان اصفهان در سال ۱۳۰۳ هجری قمری راهی نجف اشرف شد تا از بزرگان آن سامان نیز کسب فیض کند و پس از مدتی نیز به شهر مقدس سامرّا مشرف شد تا از محضر شیرزای بزرگ استفاده کند. مرحوم نائینی بعد از رحلت میرزای شیرازی در سال ۱۳۱۴ قمری به کربلا رفته و بعد از دو سال باز به نجف اشرف مشرف شد. نائینی بزرگ، در طول این مدت از اساتید بزرگی در اصفهان و عراق کسب فیض کرد که برخی از آنها عبارتند از: ابوالمعالی فرزند حاج محمد ابراهیم کلباسی، شیخ محمد باقر ایوانکی، جهانگیر خان قشقایی، سید محمد طباطبایی فشارکی، سید اسماعیل صدر، میرزا محمد حسن شیرازی که در حدود نه سال از دانش سرشار این عالم بزرگ استفاده کرد، آخوند ملّا حسینقلی همدانی، آخوند خراسانی و دیگر بزرگان.
علامه نائینی تدریس فقه و اصول را در نجف اشرف از حجره مدرسه شروع کرد. این در حالی بود که مرحوم آخوند خراسانی استاد مسلم حوزه نجف نیز تدریس داشت.
 از آن جا که درس علامه نائینی از تحقیق و دقت نظر ویژه‏‌ای برخوردار بود طولی نکشید بسیاری از فاضلان نیز درس تحقیقی و علمی نائینی را پسندیده و و در آن شرکت کردند. با افزایش شاگردان درس از حجره به مسجد منتقل شد و حوزه درسی علامه نائینی با وسعتی که پیدا کرد پس از حوزه درس آخوند خراسانی مقام اوّل را یافت. میرزای نائینی برای عموم طلاب دو درس فقه و اصول داشت که دوره درسِ خارج اصولش تقریبا نه سال طول می‏‌کشید. به علاوه تدریس مخصوصی برای شاگردان برگزیده خویش داشت که در آن جلسه، مشکلات علمی را طرح و رسیدگی می‏‌کرد.
درس مرحوم نائینی از اطلاعات گسترده و مباحث مفید و دسته بندی مناسبی برخوردار بود. همچنین علامه نائینی بسیار محققانه درس را ارائه می‌‏داد و مطالب علمی را در چارچوب اصطلاح برهان منطقی و فلسفی و در سطح بالایی مطرح می‏‌کرد، به گونه‌‏ای که برای همه شرکت کنندگان در خور درک و فهم نبوده است. از حوزه درس وی بیشتر کسانی می‏‌توانسته‌‏اند بهره برند که اندوخته علمی آنان در سطح عالی باشد و در فقه و اصول صاحب نظر باشند.
قبل از زمان علامه نگاشتن درس استاد در حوزه‏‌ها رایج نبود و اساتید نسبت به آن توجه نداشتند. اما نائینی به ضبط و نگارش درس و یادداشت برداری از مطالب علمی توجه ویژه داشت. بارها از شاگردان خود می‏‌خواست مطالب درس را بدون کم وکاست تقریر کنند از این رو بیشتر شاگردانش مطالب را با دقت هر چه تمام تر می‏‌نگاشتند. برخی از شاگردان این استاد مسلم فقه و اصول عبارتند از: شیخ موسی خوانساری نجفی، شیخ محمد علی کاظمینی خراسانی، محمد تقی آملی، سید ابوالقاسم خوئی، سید مرتضی لنگرودی، آقا سید جمال الدین گلپایگانی، سید صدر الدین جزایری، شیخ حسین حلّی، شیخ ابراهیم کرباسی، میرزا محمد باقر زنجانی، سید حسن بجنوردی ، سید محمد هادی میلانی، سید محسن طباطبایی حکیم، سید محمد حجت کوهکمری، شیخ محمّد رضا طبسی نجفی و دیگر بزرگان. 
علامه نائینی علاوه بر توانایی‌‏های علمی در ادبیات عرب و فارسی نیز به جد از اساتید بزرگ محسوب می‌‏شده است، به گونه‏‌ای که در درست نویسی در حد وسواس تلاش کرده است و شاید به خاطر همین پرهیز از اشتباه ادبی و سستی در نثر برخی از آثارش را نخواسته به چاپ برسد. اما برخی از تألیفات این فقیه و اصول بزرگ عبارتند از: حاشیه بر عروة الوثقی، وسیلة النجاة رساله عملیه به زبان فارسی، تنبیه الامه و تنزیه الملّة که این کتاب را برای روشن کردن مشروع بودن مشروطیت و دفاع از آن در برابر استبداد پیشگان نگاشته است. رساله‏‌های فقهی و اصولی درباره خلل نماز، لباس مشکوک، نفی ضرر، در باب تزاحم، در شرط متأخر، در تعبدی و توصلی، در ترتب، در معانی حرفیه و کتب دیگر. 
... در سال ۱۳۲۷ قمری، سلطنت استبدادی محمدعلی شاه با به توپ بستن مجلس به پایان عمر خود رسید و مشروطه‏‌خواهان پس از فتح تهران حکومت را به دست گرفتند. اما با دخالت اجانب به جای بر سر کار آمدن دانشمندان اسلامی و اجرای احکام دین، فئودال‌ها و غربزدگان و ایادی استکبار رهبری نهضت را به‏ دست گرفتند و انقلابی را که علما با اهداف بلندی دنبال می‎کردند از مسیر اصلی‎اش منحرف ساختند و به جای آنکه دشمنان واقعی مشروطه کیفر کنند، شیخ فضل الله نوری را بر دار کردند. اکثر علمای بزرگ نجف اشرف به این امید که خواهند توانست به آن نهضت محتوایی اسلامی ببخشند از آن پشتیبانی کردند، از جمله آن بزرگان آخوند خراسانی و علامه محمدحسین نایینی می‏‌باشند‏. از شخصیت های بارزی که در عصر نهضت مشروطه‏ خواهی توانسته است تصویر روشنی از نظام حکومت مشروطه ارائه دهد آیت الله العظمی نایینی بود. ایشان کتاب تنبیه الامه را در انقلاب مشروطه در سال ۱۳۲۷قمری به زبان فارسی نگاشت که از سوی آخوند خراسانی و شیخ عبدالله مازندرانی مورد تأیید قرار گرفت. نایینی در این کتاب حاکمیت اسلام را با دلیل و برهان قاطع اثبات کرده و پرده از چهره حکومت‌های استبدادی برداشته است و همچنین زندگی در زیر سلطه استبداد را مساوی با برده بودن اعلام می‏‌کند. 
سرانجام حضرت آیت الله العظمی میرزا محمدحسین نایینی پس از عمری تلاش در خدمت به اسلام و مسلمین در ۲۶ جمادی الاولی سال ۱۳۵۵ هجری قمری از دنیا رفت و پیکر مطهرش در نجف اشرف با شکوه بسیاری تشیع شد و پس از اقامه نماز توسط آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی، در جوار حرم مطهر حضرت علی بن ابیطالب(ع) به خاک سپرده شد.
(يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰ /  مرجع : خبرگزاری فارس)

- جانمایی , انتقال و تعویض لوله آب آرامستان
شهرداری انارک با همکاری اداره آب و فاضلاب انارک اقدام به حفر کانال و انتقال لوله آب از بلوار امام رضا (ع) به آرامستان به طول 700 متر نموده است که با اجرای این طرح لوله های فرسوده تعویض و قطر لوله افزایش یافته است.
- خاكریزی و تسطیح معابر منتهی به مسیل مركزی شهر
شهرداری انارک اقدام به خاکریزی و تسطیح معابر منتهی به مسیل مرکزی شهر به متراژ 25000 متر مربع نموده است که با اجرای این طرح پلاک زمین های مسکونی واگذار شده آماده ساخت می باشد.
(شهرداری انارک، ۱۳۹۴/۰۵/۱۱)

عمليات جستجو و نجات فرد گمشده در كوير نايين حوالي ظهر امروز سه شنبه با پيدا شدن جنازه اش در ۲۰كيلومتري جاده انارك پايان يافت.
 به گزارش ايرنا، رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان نائين در گفت وگو با ايرنا اظهار كرد: بدنبال دريافت گزارشي مبني بر مفقود شدن يك نفر از اهالي روستاي بلاباد از توابع بخش مركزي شهرستان نايين، عمليات جستجو و امداد و نجات براي يافتن گمشده از شب گذشته آغاز شد. ابراهيم عادل زاده نائيني با اشاره به اينكه عمليات جستجو توسط سه تيم پنج نفره امداد و نجات جمعيت هلال احمر نائين و به كار گيري سگ هاي زنده ياب، آغاز شد، گفت: اين عمليات تا نيمه شب گذشته ادامه يافت اما به نتيجه اي نرسيد. وي با اشاره به اينكه اين عمليات صبح امروز با همكاري اورژانس، پليس آگاهي نيروي انتظامي و نجاتگران جمعيت هلال احمر شهرستان نايين با استفاده از يكدستگاه آمبولانس، خودرو پيكاپ، يكدستگاه موتور سيكلت و تجهيزات مربوطه ادامه يافت، افزود: عمليات جستجو پس از ۴۸ ساعت تلاش بي وقفه نيروهاي امدادي و همكاري تيم اعزامي از اصفهان، حوالي ظهر امروز با پيدا شدن جنازه اين فرد در۲۰ كيلومتري جاده انارك پايان يافت.
به گفته رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان نائين، فرد متوفي ۴۳ ساله مي باشد و شب گذشته با خودرو شخصي از شهر بافران به سمت يزد در حركت بوده است. شهر بافران در پنج كيلومتري محور نايين - يزد قرار دارد. عادل زاده نائيني با اشاره به اينكه جسد اين فرد با فاصله زياد از خودرو شخصي اش پيدا شده است، اضافه كرد: خودروي متوفي در كيلومتر پنج جاده نائين به يزد در حاليكه طعمه حريق شده بود توسط جمعيت هلال احمر و نيروهاي مردمي پيدا شد.
(۱۷:۴۲ - ۱۳/۰۵/۱۳۹۴ :خبر تاريخ | ۸۱۷۰۷۷۷۷ :خبر كد)

مقالات دیگر...