22
یکشنبه, دسامبر
یکشنبه, ۰۲ دی ۱۴۰۳

قانون «گردش به‌راست» ممنوع تقریباً در همه کشورها رعایت می‌شود اما تا زمانی که در کشورمان سیستم‌های کنترلی مکانیزه نشده بود این قانون عرفاً اجرا نمی‌شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران از قانون ممنوعیت گردش به‌راست ابهام‌زدایی کرد. پس از اطلاع‌رسانی در زمینه جریمه سنگین گردش به راست خودروها سؤال‌های زیادی پیش روی مردم قرار گرفت.
رئیس پلیس راهور در گفت‌وگو با ایران، در خصوص اینکه چرا این قانون تا مدت‌‌ها اجرا نمی‌شده است، گفت: قانون «گردش به‌راست» ممنوع تقریباً در همه کشورها رعایت می‌شود اما تا زمانی که در کشورمان سیستم‌های کنترلی مکانیزه نشده بود این قانون عرفاً اجرا نمی‌شد.

وی افزود: وقتی چراغ قرمز می‌شود در واقع برای عابر پیاده چراغ سبز می‌شود و عبور از عرض خیابان حق مسلم عابر پیاده است و گردش به راست به این حق عابر پیاده خدشه وارد می‌کند.سردار مؤمنی در زمینه اینکه در چه تقاطع‌هایی گردش‌به راست آزاد است، گفت: تنها در دو صورت خودروها وقتی چراغ‌قرمز می‌شود اجازه گردش به‌راست دارند؛ یکی اینکه در تقاطع مسیر جدایی تعبیه شده باشد یا تابلوی اجازه گردش‌به راست وجود داشته باشد که در این تقاطع‌ها کارشناسان با لحاظ مسائل ایمنی چنین اجازه‌هایی را داده‌اند و در غیر این‌صورت گردش به‌راست حتی می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و امنیت دانش‌آموزان و لزوم اجرای این قانون گفت: از آنجایی که اطلاع‌رسانی مشخص در این زمینه نشده و مردم نیز عرفاً گردش به راست را ممنوع نمی‌دانستند جرایمی که تاکنون و حتی تا آبان‌ماه در این زمینه صورت گرفته که بیشتر آن‌ها نیز با ثــــــبت دوربین بوده‌است حذف خواهد شد و کسانی که جرایم را پرداخت کردند نیز نباید نگران باشند چرا که برای جبران جرایم پرداختی برنامه‌ریزی خاصی در سیستم جرایم پیش بینی شده است.

سردار مؤمنی در پاسخ به این سؤال که در برخی مواقع مأمور پلیس مستقر در تقاطع به‌خاطر شرایــــــط ترافیکی و اضطراری اجازه گردش به‌راست را می‌دهد و این در حالی صورت می‌گیرد که دوربین‌ها تخلف را ثبت می‌کنند و خودروها جریمه خواهند شــــد، گفت: «در هر شرایطی دستور پلیس مقدم است، در مواقع ضروری شاید مأمور پلیس اجازه گردش به راست را بدهد و این مأمور وظیفه دارد آن ساعت خاص را در گزارش به مسئولان ذیربط اعلام کند تا جرایم از سیستم حذف شوند.»رئیس پلیس راهور در خصوص مراکز رسیدگی به شکایات در زمینه جرایم رانندگی گفت: در حال حاضــــر در هشت منطقه از تهران چنین سیستمی راه‌اندازی شده است که سعی داریم در صورت احساس نیاز  با هماهنگی قوه قضائیه این مراکز را در سطح تهران و کل کشور توسعه بدهیم.
(از: تابناک کد خبر: ۴۳۴۴۹۱ تاریخ انتشار:۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲)

ایسنا- کوتاه‌ترین مسیر جاده‌ای جنوب به شمال کشور با تکمیل جاده اردکان – چوپانان رسما به زیر بار ترافیک خواهد رفت. مسیری که بندرعباس را مستقیما به بندر امیرآباد متصل خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم تاکنون محموله‌های ترانزیتی که در مسیر شمال به جنوب و بر عکس در حال تردد بودند باید مسافت زیادی را می‌پیمودند تا به مقصدی در شمال شرقی کشور برسند.
خودروهایی که از استان‌های جنوبی مانند هرمزگان قصد رفتن به سمت استان گلستان را دارند، در حال حاضر پس از طی مسافت مستقیم و عبور از استان‌های فارس و اصفهان باید تغییر مسیر داده به سمت تهران حرکت کنند و سپس از طریق ساری به استان‌های همجوار برسند. مسیری طولانی که از یک سو بار ترافیک راه‌های اصلی کشور در نقاط مرکزی را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر مصرف سوخت را بالا می‌برد.
این مسائل باعث شده تکمیل کریدور جنوب به شمال در اولویت‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور قرار گیرد، کریدوری که در نقش یک میانبر ایفای نقش خواهد کرد و جنوب را مستقیما به شمال شرق ایران وصل می‌کند.
این کریدور بناست با عبور از کنارگذر شرقی استان اصفهان، مسیری را از دل کویر عبور کند و سپس از طریق دامغان به گلوگاه و در نهایت به بندر امیرآباد متصل شود. در صورت نهایی شدن احداث قطعات باقی مانده از این راه در کنار حل معضلات موجود، دو بندر بزرگ صادراتی کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن با یکدیگر ارتباط خواهند یافت و امکان ترانزیت بین دریایی که از سال‌ها پیش مطرح بوده تسهیل می‌شود.
راه اصلی اردکان – چوپانان در حال حاضر اصلی ترین قطعه به جا مانده در احداث این کریدور است. این جاده 102 کیلومتری، میانبر اصلی این راه طولانی است که به گفته معاون شرکت ساخت کار احداث آن ادامه دارد و در صورت تامین منابع لازم در آینده‌ای نزدیک تکمیل خواهد شد.
طبق برآوردهای سازمان راهداری کل کشور در صورتی که رشد اقتصادی ایران در سال‌های آینده روند مثبت خود را پی گیرد، حجم ترانزیت کالا در افق 1404 افزایش چند برابری خواهد داشت و جاده‌ها نقش اصلی را در انتقال محموله‌ها ایفا خواهند کرد و شاید آغاز به کار رسمی کریدور جنوب به شمار یکی از گروه‌های اصلی در این حوزه را باز کند.
(سرویس: اقتصادي - راه و ساختمان/ کد خبر: 93061609244 / یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰)

شهرداری انارک در نظر دارد به استناد مصوبه شماره 170 مورخ 11/4/93 شورای اسلامی شهر تعداد 78 پلاک زمین مسکونی را با قیمت کارشناسی به فروش برساند متقاضیان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر حداکثر تا تاریخ 93/6/30 به شهرداری انارک مراجعه نمایند.
(از: پایگاه شهرداری انارک)

نایین،اصفهان-ایرنا- یادواره 19 شهید مسجد الزهرا(س) نایین، دوشنبه شب با حضور مردم، خانواده شهدا و مسوولان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، جانشین فرمانده سپاه نایین در این یادواره گفت: باید تلاش کنیم سبک زندگی شهدا را الگو قرار دهیم، زیرا پیروی از راه و روش شهدا سبب رستگاری بشر و تقویت ارزش های دین اسلام خواهد شد.
سرگرد محمد رحیمی افزود: پیام برگزاری یادواره های شهدا این است که قوی ترین سلاح در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، ترویج و تثبیت فرهنگ جهاد و شهادت است و باید همواره این معروف را در جامعه برگزار کنیم.
وی ادامه داد: همه ما ایرانیان افتخار داریم که در نظامی زندگی می کنیم که بر پایه و اساس دین اسلام بنا نهاده شده و برای حفظ آن این همه شهید تقدیم کرده ایم.

قرائت دکلمه شهید، کلیپ تصویر شهدا و برگزاری چند برنامه دیگر فرهنگی و هنری از برنامه های این مراسم معنوی بود.
شهرستان نایین 304 شهید و 650 ایثارگر سرفراز تقدیم انقلاب کرده است.
(کد خبر:81305278 (4223810) تاریخ خبر:18/06/1393 ساعت:8:33)

مقالات دیگر...