چند خبرکوتاه از استان اصفهان

چند خبرکوتاه از استان اصفهان

ایرنا – رعایت نکردن قواعد یدک‌کشی، عامل بروز بسیاری از تصادفات در جاده‌ها ست ،برگزاری نخستین جشنواره تاریخ  شفاهی بازنشستگان و معرفی بخشدار انارک چند خبر کوتاه امروز استان اصفهان است.

اصفهان

 سرهنگ اصغر زارع رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: یدک کشی به طرز غلط یکی از مواردی است که متاسفانه برخی رانندگان توجهی خاصی به آن ندارند
وی اظهار داشت: رانندگانی که اقدام به یدک‌کشی می‌کنند باید اصولی مانند ، هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند در یک زمان بیش از یک وسیله نقلیه دیگر را یدک بکشد و وسیله نقلیه آسیب دیده باید هنگام یدک‌کشی دارای راننده مستقل باشد و حرکت آن را با وسیله ترابری کشنده هماهنگ سازد را رعایت کنند.

رییس پلیس راه استان اصفهان افزود: وسیله نقلیه آسیب دیده باید دارای سیستم فرمان و ترمز  سالم باشد و وسیله ترابری کشنده باید دارای قدرت کافی برای کشیدن وسیله نقلیه آسیب دیده باشد.

وی ادامه داد: همچنین وسیله نقلیه آسیب دیده باید با طناب سیمی محکم (سیم بکسل) و یا بکسل‌های ثابت به وسیله ترابری کشنده بسته شده باشد و عمل یدک کشی باید در ساعات مجاز انجام شود تا  حادثه‌ای اتفاق نیفتد.
وی افزود: وسیله نقلیه مسافربری که دارای مسافر است نمی‌تواند وسایل نقلیه آسیب دیده را یدک بکشد اگر چه وسیله نقلیه آسیب دیده مسافربری باشد.

سرهنگ زارع بیان داشت: در صورتی که یکی از محورهای وسیله نقلیه آسیب دیده خراب یا میزان آن به هم بخورد و یا اینکه دارای سیستم ترمز و فرمان ناقص باشد، وسیله کشنده باید به جرثقیل مجهز بوده و وسیله نقلیه آسیب دیده در حالی که محور آن از زمین بلند است را با خود بکشد.
وی تاکید کرد: برابر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، روی یدک و هر نوع وسیله نقلیه‌ای که وسیله نقلیه دیگر را یدک می‌کشد باید یک پرچم به رنگ سفید با ابعاد ۵۰ سانتیمتری به صورتی نصب شود تا رانندگان دیگر از فاصله دور و از ۲طرف جاده آن را ببین

نایین 

 محمد علی پیله ور به عنوان بخشدار انارک معرفی شد.

فرماندار شهرستان نایین در آیین تکریم و معارفه بخشدار انارک گفت: ما در دورانی مسوولیت را پذیرفته‌ایم که افتخارمان این است با روحیه جهادی و انقلابی به مردم خدمت کنیم و در دولت آیت الله رییسی سکان امور را به دست گرفته‌ایم  که خداوند کلیه خدمتگزاران صدیق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در خدمت رسانی به مردم توفیق عنایت فرماید .

محسن فیروزی  افزود : از بخشدار جدید انارک می خواهم که ارتباط با نماینده  و مسوولان شهرستان و استان برای پیگیری مشکلات بخش  را مد نظر داشته باشد.  

شهر کویری انارک در ۷۵ کیلو متری نایین وشهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
(۳۱ فروردین ۱۴۰۱،‏ ۱۶:۴۵ - کد خبر: 84726087)